Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Organizasyon ve Oyun Kuralları
AIRSOFT TURKEY REKLAM ALANI

#1
Organizasyon ve Oyun Kuralları

Bu başlık altında TAC organizasyonlarında oyunları düzenleyecek kurallar başlıklar altında yer almaktadır.

  1. Temel tanımlar
  2. Organizasyon Kuralları
  3. Replika sınıfları ve FPS sınırlamaları
  4. Kalkan Kuralı
  5. El Bombası Kuralı
Ara
#2
Temel Tanımlar
  • A.E.G.: Elektrikli airsoft oyuncağı (Auto Electric Gun)
  • G.B.B.: Gaz ile çalışan airsoft oyuncağı (Gas Blow Back)
  • Replika: Benzeri, taklidi. Yanlış algı oluşmaması için sil.ah yerine bu terimi kullanıyoruz.
  • BB:  6mm çapında, hammaddesi plastik olan airsoft mü.himmatı (Bulleted Breech)
  • Pistol: yakın mesafede kullanılan ta.banca
  • Bolt Action: Yayın elle kurulması ile çalışan oyuncaklar
  • Hakem: Oyunu durdurma ve oyuncuyu saha dışına çıkarmaya yetkili kişi. Her takım kaptanı ve TAC dernek yöneticisi saha amiridir, ayrıca senaryo gereği hakemde atanabilir.
  • FPS: Atış hızı birimi (Feet Per Second)
  • CQB:  Kapalı alanlarda gerçekleşen karşılaşma (Close Quarters Battle). CQB replika gibi tabirler yakın mesafede kullanılmaya uygun olduğunu anlatmak içinde kullanılır.
Ara
#3
Organizasyon Kuralları

1- TAC tarafından düzenlenen tüm oyunlar "Organizasyon Kuralları" çerçevesinde icra edilir. 

2- Oyunlara 18 yaşından küçükler izleyici veya oyuncu olarak kesinlikle katılamaz !

3- Her takım kaptanı ve TAC dernek yöneticisi hakemdir. Bu kişiler gerekli gördüğü durumda oyunu durdurmaya ve oyuncuyu saha dışına çıkarmaya yetkilidir. Acil bir durum olmadığı sürece oyunu sadece hakem durdurabilir.

4- Replikalar kesinlikle elde görünür bir şekilde taşınmamalıdır. Çantada, kutusunda veya yoksa çöp poşeti, bez gibi materyaller ile gözükmeyecek şekilde taşınmalıdır. Halka açık yerlerde bilinçsizce sergilenmesi yasaktır. Replikalarınızı bagajda ve varsa turuncu uç takılı bir şekilde taşıma çantası veya kutusunun içinde, şarjör takılı olmadan taşınıyız. Ayrıca faturalarinizi ve gümrükten sizlere verilen evrakları yanınıza almanız yararınızadır.

5- Organizasyon öncesinde veya sonrasında kamuflaj pantolon harici halka açık alanlarda kendisini kolluk kuvvetlerine benzetecek şekilde gezmek yasaktır.

6- Oyun başlayana kadar, şeritle belirlenmiş safe zone'da (güvenli bölgede), replikaların emniyeti açık ve şarjörleri sökülmüş olmalıdır. Safe zone'da güvenli atış istikameti belirtilmedikçe kesinlikle atış yapılmaz.

7- Oyuncu, oyunun başlamasından itibaren aksi belirtilmedikçe (yemek molası veya oyun gününün bitmesi) koruyucu gözlük takmalıdır.

8- Oyun, takımlar yerini aldıktan sonra hakemin işareti ile başlar ve aynı şekilde hakemin belirtmesi ile biter. Oyunlarda senaryolara göre süre kısıtlaması, tekrar canlanma gibi farklılıklar uygulanabilir.

9- Oyun sırasında olağan dışı ve acil durumlarda oyuncu düdük çalarak, seslenerek veya telsiz ile diğer oyuncuları uyarır ve oyunu durdurabilir.

10- Oyun esnasında hakemin verdiği kararın aksi yönünde ısrar edilmez ve verilen karara derhal uyulur.

11- Oyun sırasında senaryo gereği belirlenmiş sınırlar var ise dışına kesinlikle çıkılmaz.

12- Oyun sırasında çıkabilecek tartışmalarda, kesinlikle karşı tarafı rencide edecek sözlerde (küfür v.b.) ve/veya hareketlerde bulunması yasaktır. Aksi durumda kişi veya kişiler oyunlardan ve buluşmalardan men edilir.

13- Oyun sırasında, bir oyuncu, başka bir oyuncuyu vurduğuna emin ise ve oyuncu çıkmamışsa, yakınlarında hakem varsa söylenir. Eğer hakem yok ise tartışmaya girilmez, telkin ve uyarı ile oyundan çıkması söylenmez. Oyundan sonra, ilgili hakeme veya kendi takım kaptanına bu durum iletilir.

14- Oyuncu ve izleyici kendi güvenliğini sağlamak ile hükümlüdür. Bunun için oyuna GÖZLÜK ile katılma zorunluluğu vardır. Kural gereği, belirlenen mesafeler dahilinde yüzüne veya herhangi başka bir yerine gelen BB'den dolayı asla karşı tarafı sorumlu tutamaz.

15- Vurulan oyuncu yüksek sesle “vuruldum” dedikten sonra, kırmızı veya turuncu şapkasını takarak safe zone'a hareket etmelidir. Vurulan oyunca kendi takımına telsizden sadece vuruldum anonsu yapabilir. Bunun dışında vurulduğu mevki ve benzeri hiçbir bildirimde bulunamaz. Oyun dışı kalan (vurulan, kendi isteği ile oyundan ayrılan v.s.) oyuncu oyunun gidişatını etkileyecek nitelikte konuşamaz. Oyundan çıkan oyuncu, replikasını, mühimmatını v.s. sini vurulduğu yere bırakabilir, oyunu terk ettiği andan itibaren hiçbir suret ile alışveriş yapamaz, yere herhangi bir şey bırakamaz.

16- Oyuncu ancak oyun sırasında, oyunda olan diğer oyuncu arkadaşlarından yardım alabilir. Hiç bir oyuncu, oyun sırasında herhangi bir ihtiyacını gidermek amacı ile oyun alanını terk edip, oyuna ara verip, yeniden oyuna dahil olamaz. Oyunu terk eden kişi bir sonraki oyuna kadar safe zone'da bekler. 
(örneğin : temel ihtiyaçlar, pil değiştirme, gaz doldurma, oyuncak arızası, gibi ihtiyaçlar karşılanabiliyorsa oyun alanında çözülmelidir )

17- Siper arkasından sadece replika çıkararak görmeden (kör) atış yapmak yasaktır.

18- Oyun sırasında (milsim amacı ile taşınan yumuşak plastikten yapılmış replika bıçaklar ve tamir amacı ile taşınan katlanabilir isviçre çakısı diye tabir edilen çakılar istisna olmak üzere) her türlü kesici ve delici aletin oyuncu üzerinde taşınması ve bulundurulması yasaktır.

19- Acil durumlar için yanınızda tıbbi çanta bulundurunuz. Sürekli kullandığınız bir ilaç veya kronik hastalığınız varsa takım arkadaşlarınıza bilgi verin.

20- İşlevsel el bombası (örn. tornado), sis bombası ve flash; kullanılmadan önce etkilerinin insan sağlığına zarar vermediği hakemlerce sahada onaylanmalıdır.

21- Sis, torpil, v.b. gibi malzemeler oyun öncesi hakeme sorularak ve tüm oyunculara duyurularak kullanılabilir. 

22- Senaryo veya oyun başlangıcında belirtilmediği sürece bina ve kapalı alanlar içerisinde maksimum 330fps pistoller ile beraber yine 330 fps ve tek tek (semi) atış yapabilen oyuncaklar kullanılmalıdır. Örnek : Shotgun, semi atmak şartı ile 330fps altı her replika.

23- Güvenlik kurallarına aykırı atış yaparak vuran oyuncu hatalı olması sebebi ile vurulmuş sayılır. Vurduğu oyuncu oyuna devam eder.

24- BB sınırlanması: 31.03.2016 Tarihi itibarı ile Dernek Yönetimi ve Takım Kaptanlarıyla yapılan görüşmeler sonucunda TAC organizasyonlarında High Capacity (alttan kurmalı, yüksek kapasiteli) şarjör kullanımı yasaklanmıştır. Oyuncu üzerinde en fazla 3 Medium Capacity (40 ile 100 arası kapasitede) veya sınırız miktarda Low Capacity (gerçekçi limit M4 ve AK47 için 30 limitli vb. gibi) taşıyabilir. Mid-cap ile taşınan BB'nin miktarı 300'ü geçmemelidir. Tabancalarda BB limiti aranmayacaktır. LMG'ler için için ise sınır 2 tamburdur.

Yeni oyuncuların hobiye başlarken bu kuraldan mağdur olmamaları için Hi-Cap ile sadece semi atış oynamalarına müsaade edilecek. Bu durum KT yöneticileri tarafından takip edilecek ve en kısa sürede temin etmeleri istenecektir.

Taşınan BB ve limitlere uymada ilk sorumluk Takım Kaptanlarındadır.

25- Airsoft replikaların airsoft oyuncuları haricinde canlılara karşı kullanılması yasaktır. 

26- Airsoft kapsamında olmayan havalı replika veya ateşli silahların oyunlara getirilmesi, oyun esnasında taşınması yasaktır. 

27- Oyun sırasında oyun alanına giren sivilleri gördüğünüz anda yanınızda bulunan düdükle veya arkadaşlarınızı uyararak oyunun durdurulup sivillerin çıkmasıyla oyunun kaldığı yerden devam etmesi sağlanır.

28- Çevre temizliğine özen göstermenizi ve yanınızda çöpleriniz için çöp torbası bulundurmayı unutmayın.

29- Acil durumlar için yanınızda ilk yardım çantası bulundurunuz.

30- Kalkan Kuralı ayrı başlıkta anlatılmıştır. 

31- Buluşmalara alkol, uyuşturucu madde ve türevleri gibi keyif verici tüm maddelerin getirilmesi ve kullanılması yasaktır.
Ara
#4
Replika sınıfları ve FPS sınırlamaları

Pistol
Max. FPS: 330 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile).
Atış Alanı: 10 metre içi ve dışı sadece tekli atış.
•   Birden fazla taşınabilir.

Cqb
Max. FPS: 330 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile).
Atış Alanı: 10 metre içi sadece tekli atış, 10 metre dışı oto serbest.
•   Low cap veya sadece 3 adet mid-cap şarjör ile kullanılabilir.

Assault
Max. FPS: 400 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile).
Atış alanı: 10 metre dışı
•   Sınırsız low-cap veya sadece 3 adet mid-cap şarjör ile kullanılabilir.

Lmg
Max. FPS: 450 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile).
Atış Alanı: 20 metre dışı
BB'siz aksesuarlı min. ağırlık: 5kg
•   Drum sınırı: 2
•   LMG olmayıpta tambur takılarak kullanılan modeller (M4, AK47 vb.) kabul edilmez. 
Örnek Modeller
M249
M60
Mg3
Mg4
Mg36
MG42
PKM (bixi)
HK 21
L86 LSW
Ares Shrike

DMR
Max. FPS: 450 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile).
Atış Alanı: 20 metre dışı
•   Dürbün şart
•   Otomatik atış yasak 
(tekli atış yapılacak, seri atış sağlayacak bütün modifikasyonlar yasak.)

AMR
Max. FPS: 500 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile)
Atış Alanı: 25 metre dışı
Aksesuarsız Ağırlık: 8kg
•   Dürbün şart
•   Otomatik atış yasak
(tekli atış yapılacak, seri atış sağlayacak bütün modifikasyonlar yasak.)
•   Barret m82 gibi gerçekteki modeli .50 cal olan veya gelecekte çıkabilecek Anti-materiel sınıfı bütün keskin nişancı tüfek replikaları. (https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-materiel_rifle)

SNIPER
Max. FPS: 550 (0.20gr'lık BB ile veya eşdeğer jul seviyesinde farklı ağırlıklarda BB ile)
Atış Alanı: 25 metre dışı
•   Otomatik seçeneği olmayan, yaylı kurmalı, gazlı sniper tüfek replikaları.
•   Sniper oyuncu yanına pistol harici replika alamaz.

*Tüm chrono ölçümleri için referans olarak  0,20 gram BB ile 400 FPS ölçülen Pro Chrono'dur.
Ara
#5
Kalkan Kuralı

Kalkan Malzemesi: Plastik, ahşap, metal her türlü malzemeden imal edilebilir (şeffaf olamaz).

Kalkan Ölçüleri: Max tam boyu 130cm Max Genişlik 80cm den büyük olamaz.

Kalkan Ağırlıkları: Asgari 5kg

Kalkan dizaynında önemli noktalar: Ölçümler İP yardımı ile yapılacaktır, eğer kalkanınız kavisli yada açısal köşeli ise , tüm yüzey uzunluğu dikkate alınacaktır,  örnek: 50cm lik 2 plakayı V şeklinde birbirine bağlarsanız, kalkanın toplam genişliği acıdan dolayı 80 cm den ufak olabilir ama bizim ölçümüz toplam yüzey uzunluğu olduğundan 100 cm lik alanla kalkan kural dışı olur. Oyunlara alınmaz bu noktaya dikkat ediniz, bu kural oyuncuların kutu benzeri kalkanlar yapmalarına engel olmak için koyulmuştur. 

Kalkan tasarımı, pencereli yada penceresiz, tam boy yada yarım boy, tamamen düz yada açılı olabilir. Tamamen oyuncuların tercihidir ama gerçek kalkanlara benzemesi gereklidir.
Taşıma kolu bulunmalı vede köşeleri diğer oyunculara zarar vermiyecek şekilde yuvarlatılmalı, keskin köşelerden kaçınılmalıdır.


Oyun içi kullanımı:

1- Oyun günü öncesinden kalkanı yasaklama-sınırlama yetkisi senaryo var ise senaristlerdedir. Onun dışında ki oyunlar için takım kaptanları aralarında kararlaştırmalı, bölüştürme veya taraflardaki miktar sınırlandırmasını oyun günü öncesi veya oyun günü yapabilirler. Oyun günü öncesi kalkan sahibi takımların bildirimde bulunmaları tavsiye edilir.

2- Kalkan taşıyan oyuncu, kalkan elinde olduğu sürece sadece tabanca ile oynayabilir. Kalkanı yere bırakıp replika tüfek kullanabilir, takım arkadaşı ile değişebilir (siper olarak camın-kapının yanına bırakılamaz).

3- Kalkan taşıyan oyuncu vurulursa, kalkanı yere bırakır. Takım arkadaşı veya rakip oyuncu kalkanı alabilir.

4- Kalkanı yok etmek için tek mer.mi 40mm bomba atar (veya ileride yapılırsa roket atar tarzı bir oyuncak) kullanılabilir.
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/prod...w_choice=c
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/prod...w_choice=c
http://www.uncompany.com/pageproductdeta...odid=32286
http://www.uncompany.com/pageproductdeta...odid=29424

Bunun dışındaki LMG, 7.62, 50cal tarzı replikalar için hepimizin attığı 6mm boncuk olduğu ve ayırt edilemeyeceği için kalkana zarar veremez kabul ediyoruz.

5- Kalkan kullanımı her alan için açıktır. Bina içi savunma, kapı girişi, açık arazide ilerleme, köşe emniyetleri, bina içinde ilerleme, bina içi savunma, kapı giriş ve camdan güvenli atış gibi taktiksel amaçlar için kullanılır.

6- Kalkanın arkasında korunan diğer oyuncular replika tüfek yada tabancaları ile KÖR ATIŞ yapamazlar.
Ara
#6
El Bombası Kuralı

Etrafa BB saçan işlevsel el bombalarının kullanımı aşağıdaki gibidir.

Kapalı mekanda kullanımda bomba odaya atıldığı ve patladığı takdirde odada bulunan, sert arkasında (taş duvar/metal plaka) korunmayan herkes, BB gelmese bile, ölü sayılır. Oda boyutları ortalama ev odası olarak kabul edilir. Eğer oda boyutları daha büyük ise patlama noktasına 3 metre içindeki herkes ve bu mesafenin dışında BB çarpan herkes ölü sayılır.

Açık alanda kullanımda bomba atıldığı ve patladığı takdirde patlama noktasına 3 metre mesafedeki herkes ve bu mesafenin dışında BB çarpan herkes ölü sayılır.

İstisnalar:

Bomba atıldığı zaman patlamaz ise (az sayıda bile BB çıkışı olmadıysa, mekanik bir sorun oluştuğunda ya da gaz haznesindeki bir kaçaktan dolayı çalışmadıysa) normal şartlarda etkilenecek oyuncular oyuna devam edebilir.

3 metreden kısa mesafeye düşen bomba ile oyuncu arasında tam ve sert siper (taş duvar/metal plaka) arkasındakiler BB gelmediği sürece ölmez.

El bombaları patlamadan geri atılabilir.
Ara
AIRSOFT TURKEY REKLAM ALANI



Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

© 2008 - 2017 TAC — AIRSOFTTURKEY.COM FORUM SAYFASI. TÜM HAKLARI SAKLIDIR. DESIGNED BY SYNCHE.
TURKISH AIRSOFT CLUB — TÜM AIRSOFT DERNEĞİ